Bliv Medlem

Som medlem af Læsekonsulenternes Landsforening får du:

• Mulighed for løbende at deltage i regionale møder med vidensdeling og opdatering
  • Mulighed for årligt at deltage i et eller flere faglige arrangementer (konferencedag, temaeftermiddage, oplæg mm)
  • Information om aktuelle emner via opslag og nyhedsmails
  • Deltagelse i et fagfællesskab og fagpolitisk rådgivning
  • Kontakt med øvrige læsekonsulenter via foreningens lukkede Facebookgruppe
  • Mulighed for at bruge din indflydelse ved generalforsamlingen, ved de regionale møder og eventuelt i bestyrelsesarbejdet
  • Varetaget dine interesser i det tværfaglige Samråd og ved at DLF repræsenterer dig og dine ansættelsesforhold i Danmarks Lærerforenings Hovedstyrelse

Foreningen har en lukket Facebookgruppe for medlemmer samt en åben Facebookgruppe for alle med interesse for læsesagen. Den lukkede Facebookgruppe kan findes under navnet Gruppe for Medlemmer af Læsekonsulenternes Landsforening. Den åbne gruppe hedder Læsekonsulenternes Landsforening.

Kontingentet for et medlemskab af Læsekonsulenternes Landsforening er p.t. 950 kr. om året.

Bestyrelsen anbefaler, at læsekonsulenter udarbejder en funktionsbeskrivelse. Det kan anbefales at modtage sparring fra en erfaren læsekonsulent i forbindelse med af udarbejdelsen. I mange tilfælde er det læsekonsulenten selv, der udarbejder et forslag til funktionsbeskrivelsen. Danmarks Lærerforening har ikke forhandlingsretten, når det gælder din funktionsbeskrivelse.

Læsekonsulenter eller konsulenter med ansvar for læsning kan opleve at være den eneste med det fagområde i forvaltningen eller PPR, derfor kan det være en fordel at kende andre læsekonsulenter. En mulighed ud over foreningens regionale møder er at bruge kort-funktionen nederst på siden til at finde kollegaer i nabokommunerne.

Foreningen afholder ordinære generalforsamling typisk i oktober/november i forbindelse med foreningens årlige konference.

Foreningen er opdelt i 2 regionale områder – Vest og Øst. Der afholdes tre gange om året regionale møder for læsekonsulenter i disse regionale områder. Der er mulighed for at deltage i de regionale møder på tværs af regionerne. Kontaktpersonen for regionerne udsender dagsorden forud for de regionale møder.

Hvert år afholder foreningen ligeledes et eller flere faglige arrangementer for foreningens medlemmer på tværs af regionerne blandt andet med deltagelse af Børne- og Undervisningsministeriet samt andre samarbejdspartnere som fx Nota, National Videncenter for Læsning og Center for Læseforskning. Nærmere information om kommende arrangementer følger på foreningens lukkede Facebookgruppe.

Vær opmærksom på, at skolekonsulenters grundløn som minimum svarer til løntrin 45 + 12.000 kr. i tillæg.